Pokrytec Hudeček. Propaguje kolo, ale jezdí autem po pěší zóně?

Pokrytec HudečekPrimátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09) nejenže nejezdí – jak tvrdí – na kole, ale nechává se vozit šoférem, navíc však jezdí i tam, kam obyčejným Pražanům vjezd zakázal. Na skutečnost upozornil server Dfens-cz.com, který přinesl i dvě fotografie primátora, jak vystupuje z luxusního Superbu na zóně, kam mají obyčejní smrtelníci vjezd zakázán.

„Pomalu se nám vybarvuje skutečný účel toho dopravního zklidňování, rozumějme likvidace dopravy. Ono to totiž není tak, že by do zklidněných, pardon, uzavřených oblastí nesměla žádná auta, ona tam nesmí jen auta obyčejného plebsu. Vozidla ´s povolením magistrátu´ tam většinou normálně smějí a toho se samozřejmě dá využít,“ uvedl server, který se věnuje obhajobě automobilismu proti aktivistům podporujícím cyklistiku.

Server totiž načapal primátora Hudečka, který sice obhajoval uzavření dolní části Václavského náměstí, ale v pondělí se tam klidně nechal dopravit limuzínou s řidičem.

Server připomíná Hudečkovo pokrytectví, kdy primátor na svém webu uvádí, jak je veřejný prostor automobilovou dopravou utlačován:

„Ačkoliv má veřejný prostor primárně sloužit obyvatelům, v Praze je výrazně uzurpován automobilovou dopravou a podřizován komerčním zájmům, aniž by byl znám názor rezidentů, kterých se ale veškeré změny v území přímo dotýkají.“

V rozporu s tím se ale Hudeček nechal služebním vozidlem přivést do míst, kam nejen že běžný občan nesmí vjet, ale dokonce dostane pokutu od policistů a strážníků, kteří zde 24 hodin denně a sedm dní v týdnu hlídkují, všímá si server a tvrdí:

„Hudečkovo heslo ´Praha pro lidi´ tak začíná konečně nabývat konkrétní podoby. Dalo by se lehce upravit na ´Praha pro naše lidi´.“

Autor článku na serveru Dfens také připomněl svou hypotézu, že ono Hudečkem proklamované zklidňování veřejného prostoru (tedy zákaz vjezdu automobilů do některých částí města) není nic jiného nežli kamufláž pro skryté budování vyhrazené infrastruktury pro VIP – podobně jako „ruské ´rezervnyje poloosy´ z 80. let, speciální dopravní infrastruktura určená pro stranickou věrchušku a jejich čajky a volhy.“

Redakce Prvnizpravy.cz požádala magistrát o vyjádření k této záležitosti. Mluvčí Prahy Tereza Králová zareagovala promptně:

„Na rozdíl od mnoha předchozích představitelů města nepředstavuje kolo pro pana primátora prostředek k propagaci jeho postoje k cyklistice, ale skutečný prostředek dopravní. Jezdí na něm pravidelně do práce i z práce nebo přednášet na univerzitu. Stejně tak však používá MHD, chodí pěšky nebo využívá auta – logicky, jako většina z nás, vždy dle nejlepší vhodnosti dopravního prostředku k dané situaci,“ uvedla primátorova mluvčí.

Konkrétní událost pak vysvětlila lapidárně: „Den, který popisujete, použil auta, neboť jeli celkem čtyři lidé na jedno místo.“

Podle mluvčí by se ale podobné příhody neměly zneužívat v předvolební kampani. „Chápu, že jsou volby, ale prosím, nedělejme z otázek, které jsou pro Prahu skutečně důležité, klacek, kterým se budeme v médiích vzájemně mlátit, to si nezaslouží,“ dodala Králová.

Zdroj: freeglobe.cz