Slabomyslní a nevzdělavatelní do normálních škol? Hloupost přichází z EU. Vystupme z ní!

loading...

Po kvótách na uprchlíky přišel z EU další paskvil. Na základě zprávy Amnesty International (podle obsahu ji připravovali spíš marťani). Také na základě kritiky z USA (jak se opovažuje jiný stát zasahovat od našich záležitostí) a dlouhodobé naprosto nesmyslné kritiky z EU o nerovnoprávném postavení Romů, se vláda v hloupé podpoře totálního začlenění a snaze o další čárku v rámci „eurohujerských“ aktivit, rozhodla zrušit v RVP (rámcové vzdělávací programy – zjednodušeně „osnovy“) přílohu redukovaných osnov pro žáky s lehkým mentálním postižením.

Jaroslav Škárka

Jaroslav Škárka

V praxi to znamená, že se zruší základní školy praktické (dříve zvláštní školy), kde se tito žáci v současné době vzdělávají. Všichni „slabomyslní“, kteří nejsou schopni pochopit základní učivo, budou v normálních školách.

Důsledek bude horší, než si dovedeme představit. Zatímco v těchto školách je ve třídě max. 14 žáků a pedagog může s mentálně zaostalými žáky celý rok cvičit tři písmena z abecedy a nikomu to nevadí, protože další žáci jsou v učivu zhruba stejně „rychlí“, v běžných školách to bude neskutečný průšvih.

Učitel, který má ve třídě okolo třiceti žáků prostě nemůže tomu pomalu a méně chápajícímu dítěti do nekonečna vysvětlovat, jak vypadá písmeno „a“. Pokud to bude činit a zpomalí výuku potřebám zaostalého žáka, pak ostatní děti ve třídě se nenaučí vůbec nic a budou na úrovni toho nejhloupějšího.

Kritika EU směřuje k tomu, aby tito žáci byli integrováni do běžného systému. Ale to je nakonec na škodu i jim. Pokud zaostalé dítě přijde do základní školy praktické, má učitel, právě vzhledem k počtu žáků, možnost působit individuálně a věnovat se jednotlivému dítěti více.

loading...

Od toho, že ho alespoň něco naučí v mezích žákova intelektuálního potenciálu až k tomu, že mu může vštípit i některé sociální dovednosti, jako že má smrkat do kapesníku, umýt si ruce, když jde ze záchodu apod. Integrace těchto dětí do běžných škol bude i zárodkem posměchu a šikany.

EU nás neustále kritizuje za diskriminaci, ale tito žáci, především Romové, mají vlastně v těchto školách nadstandardní podmínky a vyučují je speciální pedagogové. Mnohem větší smysl by pro společnost mělo vytvoření obdobných podmínek pro mimořádně nadané žáky, než tyto nadstandardní podmínky pro Romy. Také by nás za to EU kritizovala?

Evropská unie nám dlouhodobě ukazuje, že je v mnohém horší než totalitní diktatury. Svými absurdními nařízeními vyvolává dojem, že mráz dnes nepřichází z Kremlu, ale z Bruselu. Naše školství bylo dobré a navzdory transformaci a EU diktátu ještě pořád jakž takž dobré je. Braňme ho proti EU.

Vystupme z EU, nebo alespoň nevolme v příštích volbách „evropské přisluhovače“ Dienstbiera, Marksovou, Schlafenberga von Bildenberg, Kalouska a další.

Zdroj: Blog autora

loading...