O kruhácích a jiných řidičských vychytávkách

loading...

Celou dobu, kdy mám ŘP razím heslo, že řidič je neustále jednou nohou ve vězení a druhou na hřbitově. V soft verzi pak místo na hřbitově v nemocnici a místo vězení jen při podání vysvětlení při správním řízení.

Jiří Hermánek

Jiří Hermánek



Ale spoustu z nás i těchto deset ran egyptských minulo a procházíme nebo spíš projíždíme tím životem řidičským jen s mírnými šrámy na autech,, peněžence a bodovém systému. A od té doby, kdy se rychlost řeší jen platebním příkazem, tak ani těmi body ne.
kup-zde

Mě neustále udivuje onen „homeopatický“ způsob hodnocení „pirátství“ na silnicích. Stejně, jako u homeopatických léků se účinnost (hlava mi to nebere) s klesající koncentrací roste, tak i „pirát“ je tím důležitější, čím menší škodu, hlavně na zdraví a životech, způsobí.

Vůbec se nechci zastávat šoumena Trpišovského, i když stále mám ten nutkavý dojem, že při tom posledním incidentu vůbec nevybržďoval, ale docela normálně brzdil a ten za ním nedodržel bezpečnou vzdálenost.

To ale není podstatné. Podstatné je, že při těch Trpišovských eskapádách nejenže nebyl nikdo zabit, ale ani zraněn. Zatímco při obzvláště „vymaštěných“ nehodách není řídkým jevem, že zahyne okolo 3 osob.

Obvyklou argumentací pak je, že Trpišovský je pirát, protože to dělal schválně, i když nikoho nezabil. A ten, kdo nesprávně, přes dvojitou plnou čáru a do nepřehledné zatáčky předjížděl, pirátem není, protože ty lidi „nezabil schválně“.

A jak je tedy zabil? Samozřejmě z nedbalosti. A proč měl ten svůj styl jízdy, nebezpečné předjíždění, atd. Také z nedbalosti. Není on takový styl jízdy spíše úmyslný a nebyli tedy ti mrtví zabiti také v úmyslu, i když nepřímém?

loading...

Ale konec s různými tragédiemi na silnicích a podívejme se na věc nyní tak obvyklou, jako jsou kruhové objezdy, kruháky. Tam, kde jsou stavěné v širém poli problém asi nenastává. Obvykle mají uprostřed nějaký pahorek, alespoň v Polsku tak. A na něm stál třeba důlní vozík.

Ale, jakmile je kruhák postaven ve městě, na křižovatce hlavní s vedlejší ulicí, nastává problém, který mě štve. Kruhák je malý a přehledný a tak ti, kteří jedou po bývalé hlavní mají přehled a projíždí prakticky bez brzdění.

A ten, kdo jede z bývalé vedlejší, tak na kruhák nemůže vjet, i když to auto jedoucí po bývalé hlavní ještě nevjelo na kruhák. Hrozil by, kvůli rychlosti a vzdálenosti toho auta z bývalé hlavní, střet. A ten nemá žádný řidič rád.

e-shop-ceska-expedice

A ještě jeden případ. Obě ulice široké, čtyřproudové. Ta vedlejší jde z kopce a všichni, včetně mě tam jezdí 70-80. A já na tuto křižovatku přijíždím jakoby proti tomu kopci, který má ještě takové ty zkratky, aby řidič nemusel točit 90°.

A já mu na té křižovatce samozřejmě přednost dám (já odbočuji vlevo a on vpravo) a protože se na 50 metrech nedokážu rozjet na 70, „překážím“ tomu frajerovi, který z 80 nemusel moc brzdit a on prská. Ale já už přece dávno nejsem v křižovatce a malou chvíli pro něj představuji nepříjemnou překážku.

Ale on přece musí umět předvídat a jestliže malý okamžik před ním vjelo do toho pruhu jiné auto, tak je sice smutné, že jsem ho zbrzdil, ale já si říkám, ať mi skočí na ruského bohatýra. Má předvídat a ne to hnát jako blázen. Toto je pirátství v zárodku chování řidiče.


Zdroj.

loading...
loading...