Je to na spadnutí!

Když v 60. letech spadl v Praze balkon, vedlo to k projevům nespokojenosti, které údajně vyvrcholily slavným „pražským jarem“ v roce 1968. Ale k čemu povede pád Trojské lávky a havarijní stav několika zanedbaných pražských mostů?

Jaroslav Čejka – spisovatel

Z toho, že ve Vodičkově ulici v Praze spadl balkon a zabil ženu, obviňovali lidé příslušný podnik bytového hospodářství a následně pak komunistický režim. Když se za první republiky zřítil Na Poříčí rozestavěný dům, byl z toho obviněn stavitel a pan domácí, který si stavbu objednal a tlačil její cenu dolů i za cenu porušování technologických postupů.

Ze zřícení Trojské lávky obviňují Pražáci pražskou radnici a primátorku Adrianu Krnáčovou, zvolenou za ANO. Za havarijní stav Libeňského a dalších pražských mostů však mohou předcházející „postsametové vlády“ Prahy a jejich primátorové od Kořána přes Koukala, Němce, Béma, Svobodu a další až po Hudečka.

Většina někdejších činžovních domů byla po listopadovém převratu buď restituována anebo privatizována jejich nájemníky, stejně tak jako někdejší byty v družstevních domech. Také administrativní budovy se privatizovaly jak na běžícím páse a noví majitelé se většinou postarali o jejich rekonstrukci či alespoň pravidelnou údržbu, protože se jim to vyplatilo.

Ale o mosty nikdo zájem neměl. Z mostů majitelům nic moc nekouká. Leda že by na nich začali vybírat mýtné jako kdysi dávno. Jenže to by fungovalo leda tak na Karlově mostě, kam smějí jenom pěší.

Takže co teď? Babo raď! Jedině snad vyloučit dopravu ze všech mostů kromě Nuselského a Hlávkova, protože v tubusu Nuselského mostu je vedena trasa metra C a přes Hlávkův most vede pro změnu nešťastné „normalizační“ dědictví – severojížní magistrála. Levý – a bohužel i pravý (což zdůrazňuji v zájmu politické korektnosti) – břeh řeky by pak ovšem spojovalo pouze metro a automobilová doprava vedená do obou půlek města ze zmíněné magistrály a pražského okruhu. Tedy až bude dostavěný.

A na Vltavě by se mohly zavést kromě výletních parníků a motorových lodí také gondoly. Třeba by se z Prahy staly druhé Benátky. Vlastně třetí, protože druhé Benátky jsou už nad Jizerou.

Nebo je snad v Praze na spadnutí i něco jiného než mosty?


Převzato bez vědomí autora z veřejného zdroje v rámci úřední a zpravodajské licence podle § 34 zákona 216/2006 Sb., o právu autorském